torsdag 14 oktober 2010

Splittrade tankar

Jag älskar hur mycket höst allt är nu. Jag hade helt glömt bort hur fint allt var! Det roliga är väl att det händer mig varje gång årstiderna byts... =P
Det gör mig lycklig, precis som nästan allt annat.

Jag har förresten börjat tänka lite djupare i varför jag inte känner empati för folk... eller andra saker förresten för den delen. Jag undrar om det kan vara så att jag på något sätt är rädd för att knyta mig till någon, eller rädd för att själv bli olycklig. Men å andra sidan så hade jag inte medkänsla ens innan jag någonsin varit olycklig.

Men rädd för att vara olycklig är jag. Det är därför jag väljer att inte se världen som den ser ut. Selektivt medvetande kanske man kan kalla det =P Fast å andra sidan så leder ju det till att jag blir lycklig, alla jag umgås med blir mer lyckliga, och världen runt omkring mig blir bättre. Så det är ju ändå inte så dåligt.
Nackdelarna blir väl att jag inte väljer att bry mig om det jag inte ser (läs: skiter i allt som inte inte rör mig) så jag skulle inte på något sätt kunna påverka något i stora drag, utan bara min nära värld.
Jag skulle faktiskt vilja göra något som jag blir ihågkommen för, även sen liksom. Och inte bara vara ännu en människa som lever och dör. Men jag kan tänka mig att de flesta människor har någon liknande lust för legendariska bedrifter som folk skulle hylla långt efter att man dött. Annars hade ju aldrig tvättmaskinen blivit uppfunnen!

Det får mig att tänka på hur mycket jag gillar runda och lysande saker (helst ska de byta färg också, som Bunt <3). Jag skulle aldrig kunna få nog av dem. Och jag vet inte varför!! Jag har ingen som helst aning om varför jag faktiskt gillar lysande bollar som skiftar färg över allt annat i världen. Jag vet att jag blir lycklig och lugn och harmonisk av att kolla på dem, men... Jag har ingen aning om varför.

(BTW, att bjällra är numera inte ett verb. Om man gör ljud med en bjällra, så bjällrar man inte. Verbet var mycket eftertraktat.)

Jag har förresten drömt om att jag måste plugga till prov jag har i skolan. Inte okej... -.-'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar