torsdag 13 januari 2011

Scary fucking shit!

Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Jag har hittat det läskigaste spelet NÅGONSIN! Jag hade aldrig vågat spela spelet själv, så jag kolla på när den modiga Mangaminx spelar det. Hon spelar igenom hela spelet och har lagt ut det på YouTube i 27 delar. Den första är här. Först visar hon ett smakprov från senare i spelet och hur hon reagerar, innan hon börjar det faktiska spelet. Just ja, hon kommenterar hela tiden och prtar både till publiken, karaktären: Daniel, samt diverse objekt hon stöter på i spelet. Typ som Mr. Candle och Mr. Chair.

Det spoliar ju lite att se en playthrough om man tänker spela spelet, men annars kan jag absolut rekommendera det. Jag satt och skrattade hysteriskt, skrek och började prata lugnande med mig själv i de läskiga delarna. Det har aldrig hänt förut. Så nu vet jag i alla fall att jag kan känna verklig fucking rädsla =P
Spelet blir ochså jättekul emellanåt eftersom hon har sina egna dialoger mellan objekt och Daniel, hon är jättekul! ^^

Ett exempel är:
(Mr. Face är vad hon kallar de jätteläskiga monstren, btw. Hon har precis kommit undan en av dem. De är för övrigt inte alls rädda för ljus, utan om du sitter i ljuset så ser de dig lättare och kommer börja jaga efter dig. Dock så är ljuset nödvändigt för att Daniel ska hålla sig någorlunda sane, vilket är bra. Just nu håller han på att bryta ihop.)
Mangaminx: "Just stay by the candle Daniel, the candle's your friend."
Mr. Candle (jättehög pipig röst, men i normalt tempo): "I'm fine Daniel, I'll be your friend."
Mangaminx: "Aww, thank you very much Mr. Candle, he really needs the emotional support right now."
Mr. Candle: "It's okay. If Mr. Face comes along - I'll scare him off for you.
Mangaminx: "Aww, that't very sweet of you, thank you very much for doing that Mr. Candle."


Sen har vi också börjat spela Fed igen (Äntligen!) och det är inte längre hemligt. Det är bra, för då kan man prata om alla de coola sakerna som händer oss, och inte behöva vara hemliga. Men - gruppen som vi skulle merga med failade, så det är lite tråkigt... Men vi har en BÄTTRE grupp, där alla är aspepp! ^^
Min rollspelskaraktär har en blogg också (haha, det låter som om jag inte har något liv alls) där hon kommer börja beskriva sina äventyr. Jag har gjort 2 inlägg, men jag ska nog ta bort dem och göra om lite så att bloggen är up-to-date.

Jag har också tänkt dekorera om min blogg, så att den blir lite mörkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar